Is je product defect?

Of het nu binnen of buiten de garantietermijn valt, grote kans dat je het bij Van de Moer Instruments kan laten herstellen.  

Herstelling binnen garantie  

Is je product defect binnen de garantieperiode?  Lees hier meer informatie over garantie  

Herstelling buiten de garantietermijn  


Als er geen garantie meer van toepassing is op je product, dan kan je dit nog steeds tegen betaling laten herstellen.

Let op: Van de Moer Instruments neemt (onder voorbehoud van wijziging) alleen producten aan van merken die actief zijn binnen ons assortiment tenzij anders overeengekomen. 


Hoe vraag ik een herstelling aan buiten garantie?  

  • Vul ons contactformulier of stuur een e-mail naar info@vandemoer.be in met de vermelding van Type / Merk / Serienummer en probleemomschrijving.  
  • Nadat je het contactformulier hebt verstuurd, nemen we contact met je op om de aanvraag door te nemen.
  • Deze aanvraag is gratis en vrijblijvend! 

Daarbuiten kan je ook altijd terecht in onze gespecialiseerde winkels!  


Is je herstelling aanvaard? Volg dan deze stappen:  

  • STAP 1. Je product inleveren:  
    • Optie 1: Je levert het product in bij je dichtstbijzijnde winkel.  
    • Optie 2: Je stuurt het product naar ons op na ontvangst van een verzendlabel
  • STAP 2. We onderzoeken het product.
  • STAP 3. In geval van een reparatie buiten garantie ontvang je van ons een reparatie-prijsopgave. Er worden altijd drie mogelijkheden geboden: 
    • Optie 1: Je bent akkoord met de opgegeven herstelkosten, waarna het product hersteld wordt. Kleine herstellingen doen wij zelf indien de onderdelen en de expertise intern beschikbaar zijn. Het is echter ook mogelijk dat we het product opsturen naar een herstelcentrum of de leverancier. De afhandeling duurt in dat geval gemiddeld 4 weken, gerekend vanaf het moment dat we het product van je ontvangen hebben totdat je het weer in huis hebt. Bij kleine herstellingen kan de wachttijd korter zijn.
    • Optie 2: Je gaat niet akkoord met de aangegeven herstelkosten, waarna we het product weer naar je terugsturen of het kan worden afgehaald in een winkelpunt naar keuze. Er worden minimaal € 50,- en maximaal € 250,- onderzoekskosten gerekend, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
    • Optie 3: Je laat het product tegen een verlaagd tarief recycleren. 
  • STAP 4. Wij vragen om binnen 1 week op de herstel-prijsopgave te reageren om te voorkomen dat de herstelling vertraging oploopt. Als we geen reactie ontvangen, zijn we na drie herinneringen (uiterlijk een maand na het versturen van de prijsopgave) genoodzaakt om minimaal € 50,- en maximaal € 250,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten in rekening te brengen. Je krijgt het product dan onhersteld retour gestuurd.  
  • STAP 5. Zodra je herstelling klaar is ontvang je een betaallink. Nadat je betaald hebt, sturen we het gerepareerde product naar je op of kan je het komen ophalen in jouw winkel van voorkeur.

Let op:  

  • De verzendkosten bedragen € 19,95.
  • Indien je een herstelling inlevert in een winkelpunt dient dit aangeboden te worden met een beschermende verpakking. Indien dit niet het geval is rekenen wij hier €19,95 extra voor aan.  
  • Als we geen defect vinden, rekenen we minimaal € 50,- en maximaal € 250,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.  
  • Als we binnen 3 maanden nog geen betaling hebben ontvangen voor het gerepareerde product, zal het artikel worden verkocht of vernietigd.  
  • Op de herstelwerkzaamheden heb je 90 dagen garantie.  
  • Van de Moer Instruments neemt (onder voorbehoud van wijziging) alleen producten aan van merken die actief zijn binnen ons assortiment tenzij anders overeengekomen.