FAQ

Zijn alle artikelen voorradig?
Artikelen met status 'in voorraad' zijn voorradig in minstens één van onze winkels. Daarnaast zijn er artikelen die niet in de winkels in voorraad zijn, maar in het magazijn van de distributie. Deze artikelen zijn meestal ook vlot leverbaar. Ten slotte zijn er artikelen met de status 'levertijd op aanvraag'. Bij deze producten worden wij niet automatisch op de hoogte gebracht van de levertijden. Geef ons in dit geval een seintje en we vragen de levertijd voor je aan.
Hoe werkt het bestelproces?
Het bestelproces is heel eenvoudig. Je favoriete product gevonden? Voeg je artikel(en) toe aan je winkelmandje. Hier krijg je een overzicht van al je gewenste producten. Voeg eventueel hier je kortingscode toe. Ga door naar afrekenen. Vervolgens log je je in. Daarna vragen we je factuur- en verzendgegevens. Tot slot kies je de gewenste betaalmethode en controleer je de bestelling.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De levertijd van je product hangt af van waar het product zich bevindt. Ligt het artikel in ons magazijn, dan kan je het product bij je thuis verwachten binnen de 1 tot 3 werkdagen. Bevindt het artikel zich in het magazijn van de leverancier, dan zal de bestelling 3 tot 7 werkdagen onderweg zijn.
Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Het tijdstip waarop de bestelling aan je deur wordt aangeboden is afhankelijk van de vervoerders. Ben je niet thuis, dan laat de vervoerder een bericht achter met instructies hoe je het pakket toch nog kan laten leveren.
Wat zijn de kosten van de levering?
Bij verzendingen boven de 50 euro betaal je binnen België en Nederland geen verzendingskosten. Bestellingen onder de 50 euro kosten je 10 euro verzendingskosten. Verzendingskosten naar andere landen zijn:
- Frankrijk, Duitsland en Luxemburg - gratis verzending vanaf € 250
- Verenigd Koninkrijk: € 15 - gratis verzending vanaf € 500
- Oostenrijk, Denemarken, Finland, Italië, Portugal, Spanje en Zweden: € 20 - gratis verzending vanaf € 500
- Tsjechië, Ierland, Polen en Slovakije: € 25 - gratis verzending vanaf € 500
Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel?
Ja. Je kan het bestelde product dezelfde dag nog ophalen in onze winkel. Hou daarbij wel rekening met onze openingsuren.
Hoelang heb ik garantie op mijn instrumenten?
Op alle producten bieden wij een garantie aan van 3 jaar, behalve op producten die regelmatig vervangen worden zoals batterijen, plectrums, lampen, snaren, rieten, drumstokken en dergelijke. Daarnaast dekt de garantie geen gebreken of slijtage door gebrekkig onderhoud of oneigenlijk gebruik.
Help! Mijn garantie is afgelopen. Heb ik nu een probleem?
Is de garantieperiode van 3 jaar verlopen? Dan zijn de herstellingskosten volledig voor jouw rekening. Twijfels? Neem contact op met ons en we helpen je graag verder.
Wat is jullie retourbeleid?
Wij accepteren enkel retourzendingen van artikelen indien:
- het product geheel compleet en indien van toepassing, in de originele verpakking en staat is
- het product ongebruikt is
- het product schoon is
- de bijhorende materialen (indien van toepassing) volledig aanwezig zijn en indien mogelijk in de originele verpakking bevinden. Dit geldt ook voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires
Voeg bij elke retourzending een volledig ingevuld retourformulier toe. Dit is noodzakelijk voor de toekenning van een autorisatienummer.
Ik heb online een aankoop gedaan. Kan ik het product terugbrengen naar een winkel?
Online aankopen kan je steeds in één van onze winkels terugbrengen indien deze niet aan de verwachtingen zouden voldoen. Het product wordt terugbetaald als het in perfecte staat wordt teruggebracht binnen de periode van twee weken na aankoop. Het geld wordt steeds teruggestort en nooit cash in de winkel terugbetaald.
Hoe maak ik een retourlabel?
Een retour vraag je via aan via mail. Een product stuur je, in de originele verpakking, terug op jouw kosten. Indien je het verkeerde product hebt gekregen, of het product is beschadigd of niet compleet, dan krijg je van ons een retouretiket en nemen wij de verzendingskosten op ons.
Waar kan ik mijn bestelnummer vinden?
Het bestelnummer kan je vinden op je bevestigingsmail. Bij vragen volstaat het jouw naam en besteldatum door te geven om jouw bestelling terug te vinden.
Ik heb een beschadigd product ontvangen.
Vertoont je verpakking beschadigingen? Dan maak je bij tekening voor ontvangst hiervan een melding. Deze melding is noodzakelijk indien deze levering in retour moet genomen worden.
Contacteer Van de Moer Instruments
Ik heb een verkeerd product ontvangen.
Indien je het verkeerde product hebt gekregen, of het product is beschadigd of niet compleet, dan krijg je van ons een retouretiket en nemen wij de verzendingskosten op ons.
Doen jullie ook herstellingen?
Ja, wij doen ook herstellingen. Onze medewerkers bekijken eerst de schade (zowel de kostprijs als herstellingstijd) en halen dan je instrument/versterker op voor reparatie. Afhankelijk van de garantie, artikel of de schade wordt de reparatie uitgevoerd door onze eigen herstellers of de hersteldienst van de leverancier/producent.
Wanneer zijn de winkels open?
Onze winkels zijn doorlopend open van dinsdag tot zaterdag van 10 u. tot 18 u*. Zondag en maandag zijn de winkels gesloten.
Voor meer informatie kan je terecht op de pagina 'onze winkels'.
*Geraardsbergen op donderdag enkel op afspraak.
Hoe kan ik betalen op de webshop? Welke betaalmethodes zijn er?
Bij Van de Moer Instruments kun je 100% veilig betalen met Bancontant, PayPal, Visa en MasterCard.
Kan ik betalen via overschrijving?
Ja. Je schrijft dan zelf het bedrag over via internetbankieren of via een schriftelijke overschrijving. Je ontvangt van ons een mailtje met alle betaalgegevens. Als je betaling is afgerond, ontvang je van ons een bevestigingsmail wanneer de betaling bij ons is aangekomen. Hou er wel rekening mee dat de betaling één of meerdere dagen in beslag kan nemen. Dit heeft een invloed op je leveringstermijn.
Kan ik betalen met ecocheques in jullie winkels?
Nee.
Waarom ontvang ik een factuur na bestelling?
De factuur na je bestelling dient als aankoopbewijs.