Garantie en retourneren

Garantieperiode

Op alle bij ons aangekochte producten voorzien wij een garantieperiode van 2 jaar. Deze kan uitgebreid worden bij sommige producten, indien je zelf het product laat registreren bij de fabrikant.

Wanneer binnen deze periode een defect wordt vastgesteld dat te wijten is aan een fabricagefout, en wordt voldaan aan alle garantievoorwaarden, voorzien wij in een oplossing. Deze kan bestaan uit een reparatie of, na afspraak, een omruiling van het product. Dergelijke defecten kunnen gemeld worden via info@vandemoer.be.

Geldigheid Garantie

  • Garantie is enkel geldig voor zover sprake is van een defect te wijten aan fabricagefouten.
  • De garantie is niet geldig op producten die bedoeld zijn om regelmatig te vervangen zoals batterijen, plectrums, lampen, snaren, rieten, plectrums, drumstokken en dergelijke.
  • Onze garantie dekt geen gebreken of slijtage die te wijten zijn aan gebrekkig onderhoud of oneigenlijk gebruik van het artikel.
  • Onze garantie dekt geen kosten die veroorzaakt worden door verloren gegane onderdelen of accessoires.
  • Op (gitaar)versterkers kan je ook genieten van een garantieperiode van 2 jaar uitgezonderd op mankementen die te wijten zijn aan de buizen of lampen. Het vervangen van deze lampen of buizen valt dan ook buiten de garantieregeling.

Retourneren

Je hebt als consument betreffend aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 werkdagen na aflevering van het product. In deze periode mag het product slechts in die mate uitgepakt of gebruikt zijn voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Indien je van het herroepingsrecht gebruik maakt, dien je het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren. De 'afkoelingsperiode' is niet van toepassing op artikelen aangekocht in één van de fysieke winkels. Er kan dan ook geen aanspraak worden gemaakt op een refund op artikelen die werden aangekocht in één van onze winkels. In tegenstenstelling tot een online aankoop heb je het product immers fysiek kunnen aanschouwen en testen. Voldoet het product echter toch niet aan de verwachtingen, kan er, na overeenkomst, gekeken worden naar een inruil voor een ander product of een waardebon (geldig in de winkel en de webshop). Dit kan enkel na duidelijke afspraak en overeenkomst; het artikel dient zich ook in dezelfde staat te bevinden als deze zich bevond ten tijde van de aankoop.

Van de Moer Instruments accepteert uitsluitend retourzendingen van artikelen indien:

  • Het apparaat en/of instrument geheel compleet, indien mogelijk de originele verpakking en in originele staat is.
  • Het apparaat en/of instrument ongebruikt is.
  • Het apparaat en/of instrument schoon is.
  • De bijbehorende materialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich indien mogelijk bevinden in de originele verpakking. Hetgeen ook geldt voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
  • Het product online is aangekocht via de webshop

 

Uitgesloten van ruiling of restitutie zijn:

  • Software waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, dan wel geïnstalleerd of geregistreerd is.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear hoofdtelefoons, headsets, hoofdtelefoons en microfoons waarvan het plastic zegel is verbroken of verwijderd, blaasinstrumenten en dergelijke.
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.

 

Van de Moer Instruments behoudt het recht om geretourneerde producten die niet voldoen aan de vermelde voorwaarden te weigeren. In dit geval blijft het product jouw eigendom of crediteren wij slechts een gedeelte van het factuurbedrag.

Retourzending aanvragen

Gelieve voor retouren contact op te nemen met info@vandemoer.be

De kosten voor het naar ons verzenden van retouren zijn op kosten van de koper, tenzij er sprake is van een beschadigde levering (zie ‘schade door transport’) of een verkeerde levering. In deze gevallen voorzien wij een etiket voor een retourzending.

In alle gevallen is de koper verantwoordelijk voor de manier waarop de retourzending wordt verzonden. Gebruik bij voorkeur de originele verpakking (voor zover mogelijk) en plak de labels niet rechtstreeks op de productverpakking. Zorg er zeker voor dat zowel binnen- als buitenkant van de zending goed beschermd is (gebruik folie of ander verpakkingsmateriaal). Het is bij de afhandeling van je eventuele garantieclaim/omruiling/retour essentieel dat wij het artikel in dezelfde staat ontvangen als wij het hebben verstuurd. Schade veroorzaakt door het slechte verpakken van een retourzending zal worden verhaald bij de koper.

Schade door Transport

In het geval je een beschadigd artikel ontvangt na een online aankoop, dien je dit onmiddellijk na ontvangst te melden. Je kan dit melden via info@vandemoer.be. Je voorziet daarbij zo duidelijk mogelijke foto’s van hoe je het artikel hebt ontvangen (foto van schade, foto van artikel in geheel, foto van binnen- en buitenkant verpakking). Meld ons dit zo snel mogelijk, dan voorzien wij voor jou ook een retourlabel. Je kan de zending ook weigeren als deze aan de deur wordt aangeboden, dan komt deze automatisch terug naar ons. We kunnen enkel tussenkomen bij transportschade als dit op de correcte manier wordt gemeld via info@vandemoer.be, en dit binnen de 5 werkdagen.

Geen Toekenning Garantie

Wanneer een artikel wordt geretourneerd omwille van een defect waarvoor de garantie wordt ingeroepen, maar het artikel vertoont na nazicht geen defect, dan zal een afhandelingskost van 50,- worden aangerekend. Dit is ook het geval wanneer blijkt dat het defect niet te wijten is aan een fabricagefout, maar bijvoorbeeld aan oneigenlijk gebruik of slecht onderhoud.